עגורנים

על קלינקר, עגורנים והרבה אבק

כמה מילים ברקע. קלינקר הוא תוצר של שריפת חול קוורצי, חרסית ואבן גיר. השריפה נעשית בטמפרטורות גבוהות בכבשנים מסתובבים. הטמפ' הגבוהות גורמות לכמה תהליכים להתרחש כמו התאדות המים , הברזל והחמרן שנמצאים בחרסית ניתכים והופכים נוזליים ובסוף תהליך מקבלים 'אגרגטים' של קלינקר. את הקלינקר טוחנים לאבקה וכך מקבלים צמנט המשמש כחומר המליטה העיקרי בבטון.

אז לא תמיד כתבתי כתבות באינטרנט. היו גם ימים אחרים ( לא פחות טובים :) ) שבהם עבדתי בנמל חיפה. אחת העבודות הכי הזויות בתור עובד נמל היא להיות בצוות שתפקידו לקבל ולפרוק אוניה עמוסת קלינקר.

חלקי העגורן - משקולות ומנועים

קודם כל תזוזו, שלא יפול לכם על הראש !

משקולות העגורן על הזרוע האחורית של מנוף צריח. גם המנועים ממוקמים מאחור להוספת משקל.

סיפורי עגורנים בנמל

עגורני צד נמל

בכל סוג עבודה יש מאפיין בולט. בניגוד לקבלנים למשל שכל הזמן רצים ממקום למקום, עוברים בין אתרי העבודה שלהם ונמצאים בתזוזה כל היום - עגורנאי, בין אם הוא מפעיל את העגורן מרחוק עם שלט שתלוי לו על הצוואר או אם הוא יושב בתא המפעיל - זו עבודה שקטה שמצריכה טונות של סבלנות והמשוואה פשוטה, ככל שאתה מרים \ מניף יותר טונות - אתה צריך סבלנות לפחות באותו המשקל :)

Subscribe to RSS - עגורנים