חזרה לכל המדורים

השער להודו בשיפוצים

Gateway of India - השער להודו במומבי

השער להודו - Gateway of India מבנה מרהיב עשוי בזלת ובטון, ממוקם בדרום מומבי על קו המים. המבנה תחת שיפוצים קלים שבעיקר נועדו לשקם תבליטים וכתובות. השער להודו סובל בגלל מיקומו על קו המים, בכל שנה, בסוף עונת המונסון, גלי הגאות כל כך גבוהים ומעיפים רסיסי מלח לאוויר, המלח פשוט אוכל את הקישוטים העדינים יותר.

ככה זה בעיר ש"החליפה ידיים" כל כך הרבה פעמים, הקשתות והצריחים מההשפעות האיסלאמיות, הקישוטים וכל התבליטים, הינדים מקומיים והתוצאה מדהימה. זהו אחד המבנים האחרונים שנבנו על ידי הבריטים לפני עזיבתם את הודו. מעברו השני של הכביש שוכן המלון המפורסם טאג' מאהל.

תכלס זה נבנה כדי להזכיר להודים יום יום מי שלט בהם אבל הבריטים יגידו אחרת... בכל מקרה זה המוניומנט הכי מתויר במומבי.

בניין המועצה האזרחית\עירונית של מומבי

בתמונה העליונה, מבנה של התאגיד האזרחי מוניציפלי במומבי, ה BMC, גוף שאחריותו המוניציפלית כוללת בין השאר פיתוח ותחזוקה של תשתיות ביוב, טיהור שפכים ומכוני טיהור מים, תאורת רחובות, סלילת כבישים ומחלפים, בריאות הציבור ועוד.

מומבי בבניה מתמדת, לאן שלא תביטו תראו בניה חדשה. בעיר שממש מתפוצצת מרוב אנשים, הורסים את רוב המבנים הנמוכים ובונים לגובה.

קו השמיים מחלון אוטובוס במומבי, כל העיר בבניה

העץ לבניין (טפסות, נגרות ) הוא המצרך הכי חם והכי נדרש כדי לספק את קצב הבניה. בכל מקום תראו כל מיני עגלות משא או אופניים שהוסבו למשימה - איסוף עצים וקרשים לבניין. ראיתי לא פעם איך דלת ישנה משמשת כטפסה ליציקה. כל עוד זה מתנגד לבטון שרוצה לפרוץ ומשאיר פנים חלקות, למה לא ?

עץ לבניין הוא מצרך יקר, אוספים כל חתיכה פנויה

הודו זה המקום הכי מרושת מבחינת קווי רכבת ומסילות ברזל על פני הכדור ! הודו היא תת יבשת שמכילה כ 32 מדינות שונות ואוכלוסייה שעומדת לעבור את סין לפי קצב הגידול הנוכחי. בכל דקה מונחים בהודו קילומטרים רבים של מסילות ברזל, השלב הבא - בניית מסופי נוסעים, סלילת מדרכות והנחת אבנים משתלבות.

אין מנופים או כלים מכנים, העמסת ופריקת המשאית - הכל נעשה בידיים.

הודו, המדינה הכי מרושתת מבחינת קווי מסילות רכבת

עזבו הכל, סעו למומבי, יש אחלה פלאפל וחיי לילה.

נמסטה ג'י.